Velkým úspěchem skončil Týden hokeje, který uspořádal koncem ledna ve spolupráci s kluby ČSLH. Akce, které se zúčastnilo 136 klubů, přivedla na zimní stadióny téměř 6 000 dětí, z nichž drtivá většina se do projektu Pojď hrát hokej zaregistrovala. V průměru přišlo na zimní stadióny 43 dětí, přičemž v řadě klubů byla účast ve srovnání s běžným náborem několikanásobná.
Přes 100 dětí přišlo v Kroměříži a Zlíně, přes 90 v Hradci Králové, Třinci a Karviné, přes 80 v Čáslavi, 70 a více dětí v Porubě, Uherském Brodě, Rokycanech, Uherském Hradišti, Přerově, Kopřivnici a Třebíči, přes 60 v Milevsku, Opavě, Strakonicích, brněnské Kometě, Pelhřimově, Uherském Ostrohu, Humpolci, Jaroměři, Valašském Meziříčí, Žďáru nad Sázavou nebo Nymburce. Nejvíce klubů se do projektu zapojilo ve Středočeském kraji (19), Kraji Vysočina (15) a Moravskoslezském kraji (14), nejvíce dětí přišlo ve Středočeském kraji (696), Kraji Vysočina (675) a Zlínském kraji (623), největší průměrná účast byla dosažena ve Zlínském kraji (69), Jihomoravském kraji (63) a Moravskoslezském kraji (59).
„Výsledky, především účast dětí a rodičů, výrazně předčily naše očekávání a jsme z nich nadšeni,“ uvedl prezident ČSLH Tomáš Král. „V nejbližších sezónách budeme proto v projektu pokračovat a Týdny hokeje chceme pořádat vždy dvakrát ročně, v lednu a září. Úsilí i prostředky, které do nich spolu s kluby vkládáme, se určitě vyplatí.“
Speciálně připravený program pro děti ve věku 4 až 8 let a rodiče zahrnoval mimo jiné základy bruslení, překážkové a stickhandligové dráhy, hry na ledě i mimo něj, pohybovou přípravu, stejně jako ukázky minihokeje v podání nejmenších hokejistů. Místní trenéři, profesionální trenéři mládeže a regionální trenéři ČSLH se v diskusích s rodiči zaměřili rovněž na mýty, týkající se finanční nebo zdravotní náročnosti hokeje. V řadě klubů se programu zúčastnili bývalí či současní vynikající hokejisté jako Martin Procházka, Milan Hnilička, David Moravec, Martin Hosták, Petr Leška, Michal Barinka, Tomáš Žižka, Marek Melenovský, Jiří Marušák, Bohumil Jank nebo Libor Kašík.
ČSLH podpořil projekt nejen metodicky, ale i komunikačně – například specializovanými internetovými stránkami, reklamní kampaní včetně sociálních sítí, plakáty, letáky a dalšími materiály nebo videoklipem, na kterém spolupracovali se skupinou Děda Mrázek Illegal Band Richard Genzer a Michal Suchánek. Děti, které se akce zúčastnily, dostaly zajímavé dárky, na ty, které se zaregistrují v klubech, čeká sleva při pořízení hokejové výstroje.
Podrobnější reportáže z jednotlivých klubů a měst včetně fotografií nebo videí najdete na:
V Praze, 6. 2. 2017.
PhDr. Zdeněk Zikmund, tiskový mluvčí ČSLH