Od včerejšího startu v 15h08 se flotila posunula o pěkný kus vpřed. Po první noci v severovýchodním větru o rychlosti 15 uzlů (cca 30 km/h) zůstává flotila vedená Nicolasem Lunvenem a Adrienem Hardym velmi těsně u sebe, i když laterálně se už začíná utvářet mírný rozestup.
Rozdíl mezi čelem a koncem startovního pole je jen několik málo mil. Podívejte se sami na mapě závodu. Jak se situace bude vyvíjet, se ukáže až dnes odpoledne na dlouhém úseku mezi Belle Ile a Birvideaux. Bude záležet na termice, která buď přijde, nebo ne. Ta potom určí, jakou trasu budou závodníci volit: blízko u pobřeží v bríze, nebo více na volném moři. Variantou je i přímá trasa. Uvidíme, jakou strategii 37 soupeřů zvolí.
Milan se po dnešní noci dokázal posunout o jednu příčku dopředu a drží tempo se skupinou. Každý metr ve třídě Figaro je velmi cenný, zejména ve slabém větru, kde chyby absolutně nejsou povoleny. Milan je v současné chvíli na výborném 20. místě a skvěle si vede mezi nováčky. Před sebou má ještě jednu závodní noc. Bude extrémně těžká, docházejí síly a hromadí se únava. V takových okamžicích to chce vedle maximálních jachtařských kvalit i trochu štěstí. Doufejme, že ho náš reprezentant bude mít. Zde najdete odkaz na kampaň na podporu Milana na Startovači.
Loď, na které se jede: Závod se jede na sériově vyráběných jachtách Bénéteau Figaro II. Díky shodným závodním lodím, je regata mimořádně vyrovnaná a dramatická až do cíle.
Parametry Figaro Bénéteau II Design Marc Lombard Délka 10,15 m Šířka 3,43 m Ponor 2,10 m Výška stěžně 15,7 m Výtlak 3050 kg Balast 1100 kg Vodní balast 2 x 220 l Plocha hlavní plachty 38 m2 Plocha geny 30 m2 Plocha spinakeru 85 m2.
7.4.2017.
Daniel Vodička komunikace a PR