Poslední letošní závod čekal v Mostě na domácím automotodromu na jezdce Carboniacupu. Jednalo se o celkově sedmý závodní den a poslední devátý závod sezóny, při které jezdci pokořili okruh Hungaroring, podívali se ke dvěma dvouzávodům na Slovakiaring, na německý Lausitzring a třikrát se představili v Mostě, tedy známé kolébce motorsportu na severu Čech.
Ve skupině A upravených aut se celkem představilo 30 vozů, proto musel být závod rozdělen na vozy A a A+, protože maximální propustnost trati byla stanovena na 20 vozů. Skupinu A Junior vyhrál osamocený Matěj Chabr s VW Golf. Skupinu A1 vyhrál tentokrát Petr Zelenka se Suzuki Swift, před Vítem Martinovským na Fordu Fiesta a Markem Jägerem taktéž na Fiestě. Jiří Mika závod nedokončil. Skupinu A2 si podmanil Martin Walther na BMW 318, před Petrem Pánkem na Hondě TypeR, okruhová legenda František Došek nakonec do závodu neodstartoval. V A3 dojel nejlépe André Mašek s BMW 130i, před Němci Uwe Schafferem a Saschou Sarnowem na BMW M3. V A4 zvítězil Olaf Haeusner z Německa na BMW M3, když jeho krajan Mario Tischendorf na Seatu Leon závod nedokončil. Skupinu A5 ovládlo Subaru Impreza WRX Miloše Merty, v A8 úřadoval Petr Suchomel na Renaultu Megane Trophy, před Vítem Smejkalem na Octavii. Nejlépe obsazenou třídou v áčkách se stala skupina A9, tedy vůbec nejsilnější cestovní a GT vozy. Tuto třídu ovládlo Lamborghini Gallardo stáje Mičánek Motorsport, když Michal Petrů porazil i druhého Michaela Olivera s Porsche GT3 i poprvé startujícího Petra Vencálka na BMW Z4 GT3. Na dalších místech pak dojel Lukáš Urban s Ultimou GTR a Jiří Stránský s druhým Lamborghini Gallardo. Nejrychlejší kolo zajel Petr Vencálek s časem 1,39 min.
Pěkných dvacet strojů se předvedlo ve skupině B sériových cestovních vozů. Skupinu B1 vyhrál Martin Bakeš na Hondě, startující letos poprvé a porazil i druhého Karla Bubna s vozem Alfa Romeo a na třetím místě skončil Luboš Sázava s náhradním vozem Lada. Skupinu B2 si podmanil Jiří Zeman se Civicem, před Pavlem Urbánkem na Alfě Romeo. V B3 si odvezl zlato jeden z vůbec nejčastěji startujích jezdců Tomáš Beneš s Alfou Romeo, před Zdeňkem Čurdou na BMW 330Ci a Lukášem Kaňkou na dalším italském voze Alfa Romeo. V B4 zvítězil Lukáš Valdmann na BMW M3, před Karlem Sobkem na BMW a třetí skončil Zbyněk Čurda s BMW M3 E36. Souboj dvou Nissanů vs Corvette ZR1 skončil vítězstvím Libora Miloty s Nissanem GTR, který si tak zajistil třetí místo v absolutním pořadí letošní sezóny. Druhý dojel Stanislav Šedivec s Corvette ZR1 a třetí Jan Mareček na Nissanu GTR, který tréninky i kvalifikaci odjel ve skupině C s KTM X-BOW a po technické závadě na tomto speciálu nastoupil do závodu se svým již dříve závodním vozem GTR.
Maximální počet dvacet vozů se utkal také ve skupině C, tedy mezi prototypy a speciálními vozy. Ve skupině C1 se představilo stádo vozů připomínající spíše motokáry, ale tedy pekelně rychlé motokáry, o značkách Performer, či Pacemaker ještě zdá se uslyšíme. Přijel jak jejich konstruktér Gottfried Hatz z Rakouska, tak i bývalý účastník Superkart závodů Peter Elkmann. Zvítězil Peter Elkmann na Performeru, před Gottfriedem Hatzem na Pecemakeru a Guido Kleinemeyerem na značce Performer. V C2 nedojel jezdec Andreas Krammer s Caterhamem Megabusa. V C3 zvítězil Michal Vítek, před Michalem Beladou a Janem Červenkou s Caterhamy. C4 opanovali Křečkové, když zvítězil Martin před Jakubem a Rakušanem Bernhardem Kranzmullerem. V C5 pro vozy KTM X-BOW dojel nejlépe Radim Havlík, před Miroslavem Šimonem.
Pěkných 18 formulových monopostů se sjelo do Mostu k poslednímu závodu kategorie D. Nechyběli ani cizinci. V D1 do 1400ccm s motocyklovými motory zvítězil Filip Turek na konstrukci VD05, Jan Rieger s Forimem Honda tentokrát cíl neviděl. V D2 s automobilovými motory vyhrál Pavel Nedobitý s Van Diemenem, před Němcem Petrem Benzem. D3 do 1600ccm zvítězila co do počtu účastníků, především pak ze sousedního Německa, když o první místo se zasloužil Bernd Weber, před Günterem Schönfeldem a Frankem Thalmannem na Estoniích, objevil se i bývalý jezdec Interserie Tim Rädlein. Skupinu D4 do 2000ccm vyhrál Vladimír Netušil s formulí Renault 2,0, před Günterem Weissem a Václavem Laušmanem. Oba taktéž pilotovali vůz formule Renault.
Již za několik týdnů proběhne slavnostní vyhlášení vítězů jednotlivých tříd a skupin. Děkujeme za další závodní rok Vám fanouškům, realizačnímu a organizačnímu týmu, mechanikům, všem jezdcům a hlavně sponzorům a garantům, bez kterých by to nešlo.
Vláďa Rožánek Carboniacup 2016