V pořadí již šestý letošní závod Carboniacupu hostila letos už podruhé Orechová Potoň na Slovensku, neboli autodrom Slovakiaring, který poslední dobou přitahuje velké akce v závodech na okruzích. Nesměl zde chybět ani Carbonia cup, který se šestým dvojzávodem přiblížil svému finále, tedy poslednímu závodu sezóny 2016, který se pojede na domácí trati v Mostě 9.10.
Slovenský automotodrom Slovakiaring patří mezi ojedinělé stavby tohoto druhu na Slovensku, dříve se závody jezdily v Pieštanech na letišti, či dalších teritoriích, až Slovakiaring v roce 2009 přinesl sousedům řádný okruhový stánek. Autodrom má 5922m při jeho nejdelší variantě a šířku 12m. Nejrychlejší kolo mezi automobily drží Andy Zuber s formulí EuroBoss z roku 2010 a má hodnotu 1.43, 115min. Garantem závodu se pro tentokrát stala firma Effective, tedy firma spravující Vaše finance.
Na Slovakiaringu měli možnost účastníci otestovat techniku při 3x20min volném tréninku, následovala 2x20min kvalifikace, která určovala pořadí na roštu a pak již každý závod na 20min. Na jezdce tak čekal nejen pořádný počet kilometrů, ale také možný dvojnásobný bodový zisk z dvojzávodu, který se kromě Slovakiaringu nikde jinde nejezdí.
Skupina závodních cestovních vozů A přivedla na Slovakiaringu na start 15 vozů. Nejlepší čas prvního závodu předvedl Dennis Waszek s Ferrari GT3, ovšem cíl neviděl, a tak se z prvního místa celkově radoval Michael Oliver s Porsche GT3. Skupinu A3 ovládl v první jízdě Walter Forster z Německa na BMW M3, před Mariánem Polonyim na BMW 1 a domácím Dušanem Vicenem. Druhý závod opět vyhrál Němec Forster, před Vicenem a Sobkem. V A4 dominoval osamocený Otto Svoboda s BMW M3 stáje Šenkýř motorsport, soupeři v prvním závodě cíl nespatřili. Druhý závod opět zvítězil Svoboda, před Romanem Kolaříkem na BMW. V A5 zvítězil dvakrát osamocený Miloš Merta se Subaru STi, nejsilnější skupinu A9 ovládl v první jízdě Michael Oliver s Porsche, před Michaelem Petrů na Lamborghini Gallardo Tropheo a Radkem Hortem s dalším Porsche. Stránský z Mostu jel poprvé se druhým Mičánkovým Gallardem a dojel čtvrtý. Radek Hort třetí místo ve druhém závodu zopakoval, ale Michael Petrů s Gallardem si polepšil, když zvítězil před Michaelem Oliverem na Porsche GT3.
Ve skupině B sériových cestovních vozů komisaři převzali 14 vozů. Do první jízdy však Boleslav Waszek nenastoupil. V nejslabší skupině B1 vyhrál dvakrát Gerhard Fechner, před Lubošem Sázavou s BMW. Jen poloviční spokojenost s body odváží Georg Feilegger, který jednu jízdu v B2 vyhrál a druhou nedokončil. V B3 zvítězil 2x jezdec s vůbec nejvyšším počtem startů v Carboniacupu Tomáš Beneš na Alfě Romeo. V B4 se odehrál souboj BMW M3, když vyhrál první jízdu Lukáš Valdmann na BMW M3, před Zbyňkem Čurdou s BMW E36, třetí skončil Daniel Havrlant na BMW M3. Druhou jízdu pak s malým náskokem vyhrál Zbyněk Čurda na E36, před Valdmannem a Tomášem Honzem na VW Scirocco. V B5, tedy nejsilnějších vozech skupiny B vyhrál dvakrát Libor Milota s Nissanem GTR, před Stanislavem Šedivcem na Corvette ZR1.
Společný závod skupin C+D přivedl na start pěkných 30 speciálů a formulí. Opět startoval Adam Klus s exklusivním veteránem ex Interserie Miroslava Adámka, tedy s vozem March 812 Audi Turbo Can Am, ovšem ani do jedné závodní jízdy s krásným vozem nenastoupil. V nejslabších C1 dominoval stroj Pacemaker Gottfrieda Hatze, který vyhrál obě jízdy a Wolfgang Maurer byl s Caterhamem druhý 1x a jednu jízdu bohužel nedokončil. C2 dvakrát vyhrál s prototypem Radical SR4 Rudolf Radič, před Andreasem Krammerem na Caterhamu SP. V C3 bylo v cíli prvního klání pořadí Kořínek, Kirchner, Rejman a druhá jízda pak Rejman, Kořínek, Bláha, všichni na Caterhamech. V C4 zvítězil Jakub Křeček, před Rakušany Reisenbauerem a Kranzmüllerem, ve druhé jízdě opět vyhrál Jakub Křeček, když porazil Kranzlmüllera a Martina Křečka. Ve skupině vozů KTM X-bow, tedy C5 zvítězil poprvé Radim Havlík, před Martinem Kalvasem a Janem Marečkem. Ve druhém klání vyhrál Martin Kalvas, před Miroslavem Šimonem, protože další jezdci závod nedokončili.
Skupina D formulových vozů měla na startu jen 7 vozů, proto musela absolvovat společný závod se skupinou C, přičemž hodnocení mají rozdělené každé do své třídy. Ve skupině D1 s motocyklovými motory 1400ccm zvítězil dvakrát Filip Turek s VD 05 stáje Chabrmotorsport, před Janem Riegerem na vlastní konstrukci Forim Honda. V D3 do 1600ccm zvítězil dvakrát Němec Heiko Werner s Estonií 25, před svým krajanem Ralphem Scholzem a ve skupině do 2000ccm D4 vyhrál Vladimír Netušil, před Václavem Laušmanem a Matthiasem Starkem z Německa, všichni startovali na konstrukci formule Renault 2,0. Ve druhé jízdě zůstalo pořadí stejné, jen Matthias Stark závod nedokončil.
Absolutně nejrychlejší čas závodu dne 2:05,809 zajel Vladimír Netušil a bude tedy zapsán na známý putovní pohár.
Výsledky všech skupin naleznete zde:
http://carboniacup.cz/index.php?sel=content&menuID=154&parentID=39
Finále, neboli poslední letošní závod Carboniacupu 2016 bude hostit autodrom v Mostě, přijďte se svézt, nebo podpořit své favority, rádi bychom přivítali třeba skupinu D5, pro silnější formule, než 2000ccm. Vstup depem máte i tentokrát zdarma.
Vláďa Rožánek a Carboniacup team 2016