Letos potřetí se jezdci Carboniacupu vydali do zahraničí, tentokrát na německý závodní okruh Lausitzring, který co by kamenem od hranic ležel. Leží totiž nad severní hranicí ČR u města Klettwitz.
Čtyřiapůlkilometrový okruh má rekordmana v Heikki Kovalainenovi, který ho v roce 2004 vytvořil v sérii Nissan World Series s časem 1,32,21min. Na kratší variantě Lausitzringu 3,4Km drží rekord z roku 2005 ze série EuroBoss a držitel Patrick D´Aubreby na překonatele již čeká hodně dlouho.
Po Slovakiaringu a maďarském Hungaroringu se závody Carboniacupu přesunuly do Německa. Letošní sezóna se tímto závodem přehoupla do druhé poloviny a po Lausitzringu se pojede ještě dvakrát na domácí trati v Mostě a jednou navštívíme Slovakiaring, kam se letos Carboniacup vydá již podruhé.
Garantem tohoto závodu se finačními prostředky zasadila firma Effective, po níž se jmenoval závodní den a velmi jí tímto děkujeme. Firma Effective pomáhá úspěšně hospodařit s penězmi, také team Effective vstoupil s formulí Renault a jezdcem Vladimírem Netušilem úspěšně do sezony závodů Carboniacupu, kde prozatím získal ve skupině D4 samá 1.místa.
Skupinu A upravených cestovních vozů vyhrál celkově Dennis Waszek (CZ) s Ferrari F430 GT3. Celkem skupina čítala 19 vozů. Ve skupině A1 do 1600ccm dominoval Jiří Mika s Citroenem Saxo, před M. Felgrem a J.Petrášem na Fordu Fiesta, Fin J. Sihvola skončil pátý. Martin Skála nakonec s Fordem Focus ve skupině A2 do 2000ccm nestartoval, ve skupině A3 do 3000ccm zvítězil S.Sarnow z Německa na BMW M3, před krajanem U.Shäferem, v A4 do 3500ccm byl nejlepší Olaf Haeusner z Německa na BMW M3, před Dominikem Jechem na BMW Z3M. Ve skupinách A7-A9 startují vozy s většími úpravami a bez váhového limitu. V A8 do 3500ccm zvítězil Petr Suchomel s Renaultem Megane RS, před stájovým kolegou Petrem Krejsou na Lotusu Elise. Ve skupině nejsilnějších vozů A9 zvítězil Dennis Waszek s Ferrari F430 GT3, před Bronislavem Formánkem na Lamborghini Gallardo a Němcem Michaelem Oliverem s Porsche.
Ve skupině B sériových cestovních vozů startovalo v Německu 13 vozů. Ve skupině B1 bodoval prvním místem Luboš Sázava s BMW M3, tedy ve skupině aut do 1600ccm. V B2 do 2000ccm, včetně 1200ccm s turbem – zvítězil též osamocený Vojtěch Chaura junior s BMW M3. Ve skupině B3 do 3000ccm zvítězil Zdeněk Čurda s BMW 330ci nad Tomášem Benešem s Alfou Romeo, ve skupině B4 do 3500ccm skončil na bedně nejvýše Lukáš Valdmann s BMW M3, před Zbyňkem Čurdou na BMW M3 E36 a Danielem Havrlantem na BMW. Ve skupině B5 nad 3500ccm zvítězil Stanislav Šedivec s Corvette Z1, před Liborem Milotou na Nissanu GTR a Boleslavem Waszkem s Corvette ZR1.
Skupina speciálních vozů skupiny C přilákala na start 12 vozů, nejlepším v C2 na 1400ccm byl Michal Teplý s Pragou R1, v C3 do 1600ccm zvítězil obhájce celkového prvenství v Carboniacupu Michal Rejman, před Michalem Vítkem a Markem Bláhou s Caterhamy. Ve skupině C4 nad 1600ccm zvítězil Jakub, před Martinem Křečkem a třetí skončil Tomáš Frank. C5 patří speciálům KTM X-BOW, případně Ariel Atom. Nejrychlejším mužem Lausitringu v této skupině se stal Radim Havlík, před Miroslavem Šimonem na KTM.
Skupina D formulových vozů přivítala nakonec celkem 13 vozů. Celkově zvítězil Václav Šafář s Tomisem 03, který zároveň získal zlatý pohár v D1 do 1400ccm s motocyklovými motory. Druhý skončil Filip Turek s VD05 a třetí Jan Rieger s Forimem Honda. V D2 s automobilovými motory do 1400ccm skončil neklasifikován Němec Peter Benz. D3 do 1600ccm se na poslední chvíli přihlásil Polák Alex Karkosik s formulí Renault a tento závod vyhrál. Porazil Němce F.Thalmanna i H.Wernera s Estonií 25. V D4 do 2000ccm vyhrál Vladimír Netušil s formulí Renault 2,0, před Němcem Günterem Weissem a Václavem Laušmannem na stejných konstrukcích. Václav Laušmann startoval vůbec poprvé.
Další klání Carboniacupu se koná 10.8. na domácí trati v Mostě, kde se na Vás opět můžeme těšit.
Podrobnější výsledky naleznete na našem webu, včetně pořadí jednotlivých kategoriích.
Čtsa, Vláďa Rožánek, Carboniacup 2016